tisdag 30 juni 2015

Sponsrade resultat gör det svårt att googla!

Detta är ett av de blogginlägg, som jag inte kunde publicera på grund av att bloggen "försvunnit") Att ”googla" är numera inte vad det en gång i tiden var. Du får en massa länkar som inte alls har med saken att göra. Ett problem är det som kallas ”sponsrade resultat” Häromdagen skulle jag läsa en artikel publicerad i en av våra största morgontidningar, GöteborgsPosten. Jag sökte på tidningens hemsida, med det dröjde innan ett klickbart Göteborgsposten dök upp. I dag skulle jag ringa till skatteverket för att beställa ett personbevis. Jag var ute efter ett telefonnummer dit. Jag sökte både på skatteverket och lokala skattemyndigheten. Det tog sin tid! Även här fanns nämligen ”sponsrade resultat” Det värsta var att de flesta träffarna föreföll inte ha ett dugg att göra med det jag var ute efter. Några exempel: ”Förlossningen Karlstad”. ”Lagring av post”, ”Psykakuten”, ”Mobiltelefoner Telia”. ”Lyckans pizzeria”. (Nu började jag känna ett behov av att komma till psykakuten!) Till sist fann jag två telefonnummer till skatteverket. Jag ringde och fann att jag hamnat i Halmstad. Men jag fick försäkringar om att personbeviset skulle komma dagen därpå.

Inga kommentarer: