tisdag 1 september 2015

Jag skriver på en bok om Pippi Långstrump som tonåring.

Vilket fantastiskt bra uppslag! Varför ska inte alla Pippi Långstrumpfantaster få veta hur det gick för Pippi, när hon blev äldre? Självklart har dom undrat över det. Jag kan ge dem svar! Och inte kan jag tro att Astrid Lindgren skulle ha något emot att jag gör Pippi superaktuell igen, Det har faktiskt varit lite tyst de senaste åren. Den tystnaden får ge sig nu, och det är väl troligt att det blir en film något år efter det att boken blivit utgiven. Jag har många bre uppslag, men inte bestämt mig än. Eftersom det snart blir allmänt känt vad jar ämnar göra, så blir det väl spekulationer om hur det kommer att gå för Pippi. Kommer hon som tonåring att bli en superstjärna i friidrott och slå en massa världsrekord? Elller bli världsmästare i boxning och bli den första kvinna, som får boxas mot män? Men Pippis öde kan bli något helt annat! Kanske slår jag an en helt annan ton och utgår från att Pippi ju befann sig i en utsatt position. Hennes mamma var i himlen och hennes pappa i Afrika. Hon bodde ensam i ett stort hus, och de sociala myndigheterna borde nog ha tagit hand om henne. Men de reagerade inte! När Pippi kom upp i tonåren är det mycket troligt att hon fick problem på grund av sin olyckliga barndom. Kanske blev Pippi kriminell och drog med sig Tommy och Annika, som inte vågade annat än att lyda henne. Men som sagt, jag har inte bestämt mig än.

Inga kommentarer: