lördag 21 november 2015

Ingen snö på Kilimanjaro!.

Häromdagen hade jag tänkt titta på en film, nämligen Snön på Kilimanjaro. SVT skulle sända den med start kl. 22.45. Jag såg först på Aktuellt, som nästan enbart handlade om mannen som misstänktes för att planera terroristdåd i Sverige, Moder Mothanna Magid. Det hade gått ut rikslarm om honom, och i Aktuellt verkade reportrarna vara mycket uppjagade. Trots att det i avvaktan på nya fakta inte fanns mer att säga hade programmakarna svårt för att ägna sig åt något annat. Och när tiden gått ut för Aktuellt fick tittarna upplysningen att det skulle bli ett extra Rapport efter Sportnytt. Det innebar att programpunkten Edit: Dirawi, med start 22.15, skulle bli försenat; det nämndes faktiskt en ny starttid för det, men den kommer jag inte ihåg, för jag satt och väntade på besked om hur det skulle gå för Snön på Kilimanjaro. Men därom inte ett ord! Jag fortsatte titta i hopp om att ett besked för mig skulle komma – men förgäves! I början av den där ”extrarapporten” var det lika bedrövligt: Inget nytt fanns att säga, så det blev nya omtuggningar av sånt som vi sett och hört till leda. Men så fick till sist SVT några nya uppgifter från Boliden om Moder Mothanna Magid. Det måste ha kommit som en befrielse för dem! Men frågan är om inte denna terroristjakt riskerar att bli en riktig flopp. Moder Mothanna Magid har ju inte försökt gömma sig! Levt helt öppet i Boliden! Hans namn står på dörren till den lägenhet han delat med några andra asylsökande. Han har funnits i Migrationsverkets register. På facebook finns flera foton av honom, betydligt tydligare än det som polisen fått och skickat vidare till allmänheten. Jag vet fortfarande inte, hur det gick för Snön på Kilimanjaro. Jag får hyra filmen.

Inga kommentarer: