måndag 16 november 2015

Tvekar IS-krigarna aldrig över det de gör?

Jag kan förstå att utanförskapens unga män, arbetslösa och utan kontakt med svenskar, kan attraheras av IS:s lockrop. Jag förstår att detta kan leda till att de blir IS-soldater. Jag förstår också att de genom den religiösa indoktrineringen tror att de är Allahs soldater, som kommer till paradiset, om de stupar. Jag tror att detta leder till att de inte känner tvekan eller ånger över att döda. Men att mörda helt oskyldiga människor, som sitter i en salong och lyssnar på musik… Hur är det möjligt??? Och jag kan INTE förstå GRYMHETERNA! Hur kan en normal människa avrätta en tillfångatagen motståndare genom att elda upp honom??? Eller göra det genom att sätta in honom i en bur, där vattnet långsamt stiger? Eller genom att HUDFLÄNGA honom? Det är helt ofattbart! Har de cirka 300 från Sverige varit med om detta? Hur reagerade de?

Inga kommentarer: