tisdag 9 augusti 2011

Långt uppehåll i bloggandet.





Det kan förefalla märkligt att en pensionär inte har tid att blogga.
Men så har det varit för min del.
Bakgrunden är det som hände i Kosova (Kosovo) 1990, när förmodlingen mer än 8000 kosovarer, framför allt helt oskyldiga skolelever fick symptom, som tydde på att de blivit förgiftade. Detta har jag intresserat mig för under många år. Jag har skrivit en liten bok om det med namnet "Den mystiska sjukdomen".
Boken bygger bland annat på intervjuer jag gjort med patienter, läkare och lärare.

I maj åkte jag på nytt till Kosova för att göra nya intervjuer och träffa andra engagerade i denna fråga.
Jag är helt säker på att jag har kunnat bevisa att det verkligen rörde sig om förgiftning.

Den som vill veta mer om detta kan gå till bokens hemsida:
http://www.denmystiskasjukdomen.se

Inga kommentarer: