torsdag 9 februari 2012

Telia o Telia!

7/2 ringde jag från mobilen Telias Kundtjänst för att ställa 2 frågor:
1. Varför inte ett sms till en annan Teliakund kom fram. Det hamnade i stället i utkorgen.
2 Varför ett samtal til lytterligare en Teliakund hade kostat mig 10 kr. Jag använder Telia Vänner. Telia påstår att jag ringer gratis till Teliakunder, vilket är en bluff, men samtalet borde ha kostat 70 öre (uppkopplingskostnaden), inte 10 kr.

Samtalet till Kundtjänst blev en mardröm. En röst sa jag var kund nr 8 och att jag skulle komma fram om cirka 4 minuter. Det lät bra! Och efter cirka 4 min sa rösten att jag kopplades upp. Men sen blev det katastrof! En ny röst förkunnade att ”just nu är det många som ringer. Vi tar hand om dig så snart vi kan.”
Det budskapet upprepades och upprepades. Därefter varierade rösten budskapet men innebörden var densamma: ”Välkommen till Telia. Just nu är det många…”
Så höll det på – utan att jag kom fram.
När det gått cirka en timma blev det alldeles tyst.
Jag väntade och väntade men inget hände.
Till sist gavjag upp.
Kanske hade batteriet laddat ur. Det var fulladdat när jag började ringa.
Dagen därpå prövade jag möjligheten nå Telia via mail. Enligt Telias hemsida skulle det gå. Jag skrev min mailadress, mitt namn och mina två frågor och försökte sända. Men då kom det upp en röd ruta om att jag måste uppge abonnemangsnummer. Jag letade förgäves efter ett sådant. Jag köpte mobilen kopplad till Telia och har fyllt på kontant, när pengarna börjat ta slut.
Så det blev inget mail till Telia.

Idag ringde jag Kundtjänst igen och kom fram direkt. Jag drog mitt ärende och min Support sa att hon måste kolla mina uppgifter, Efter några minuter började det att tuta och sedan hördes en ny röst: ”Vad kan jag hjälpa dig med?”
Jag drog allt igen och till sist fick jag svar på mina frågor.
Jag är inte nöjd med svaren men mycket lycklig över att till sist ändå ha fått svar av Telias Kundtjänst!

Inga kommentarer: