tisdag 20 mars 2012

Telecombolagen lurar oss!

Enligt både Telia och Comviq kan vi ringa gratis till andra Telia eller Comviqkunder, om vi har ett abonnemang av typen ”Telia-eller Comviqvänner”. Det stämmer ju inte alls! För det första måste vi betala en månadsavgift på 75 eller 100 kronor. Dessutom finns det en uppkopplingsavgift för varje samtal på cirka 70 öre.
Men nu har det blivit ännu värre!
När jag ringer till några vänner och det är upptaget, så hörs ej längre ”upptagetsignalerna`”. I stället kommer jag till en telefonsvarare, som säger att det är upptaget och ber mig ringa senare. Och varje gång den rösten dyker upp, får jag betala en avgift.
Och detta händer också, om vännen ej svarar. I stället för att min uppringningssignal går fram och jag låter min mobil ringa några gånger och sedan ger upp, kommer nu telefonsvararen och ber mig ringa senare – och så blir det en avgift igen, trots att det skulle vara gratis.
På det här sättet drar Telia och Comviq in en massa pengar och lögnen om att jag ringer gratis blir ännu större!

Inga kommentarer: