tisdag 21 juli 2015

Hur har vädret varit i sommar?

Har vädret denna sommar verkligen varit så dålig, som flera medier basunerar ut? ”Håll ut – det kommer att bli bättre”, säger de - när en högtrycksrygg är det stora hoppet. ”När kan vi få bättre väder?” kan en journalist i svt fråga, inför det att väderrapportören ska ta över i Rapport eller Aktuellt. Det är enligt mig svårt att förstå. För i mina trakter har vädret varit ganska normalt. Vi har haft många soliga - och varma! – dagar. Jag kan ha fel, men jag misstänker att vädret har varit betydligt sämre i Stockholm. I huvudstaden finns det ju en benägenhet att tro att vädret är likadant i övriga riket. Men i dag har vi faktiskt haft regn större delen av dagen. Det var bra, för annars hade jag varit tvungen att vattna. Det har varit torrt alldeles för länge.

Inga kommentarer: