söndag 20 maj 2012

Nordeas ”moment 22”.

Häromdagen kom jag inte in på Nordeas internetbank. Trots att jag noggrant ange alla koder, kom samma felmeddelande upp, nämligen att jag skrivit fel någonstans. Jag fick ett par raseriutbrott och försökte till sist ringa Nordea. Det var helgdag och Nordeas kundservice var inte öppen, men efter diverse knappande kom jag fram till en levande människa. Hon förstod snart problemet: Jag hade inte satt ut siffran 19 framför mitt födelseår. ”Men”, sa jag ”det kravet har ju inte funnits hos Nordea”. ”Vi har nyligen gått över till det.” ”Det förstår jag, men varför inte meddela kunden?” ”Det har vi gjort!” Jag tyckte det var onödigt att käfta mer om det. Jag ville så snart som möjligt komma in på Internetbanken. Och nu var det inga problem. Och se, när jag loggat in, upptäckte jag ett meddelande: Det var nödvändigt att skriva in siffran 19 i födelsenumret. Moment 22!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade samma problem. Skärpning Nordea!

Anonym sa...

Ja det är helt sjukt hur man kan ändra inloggningsrutinerna och inte meddela oss kunder...SKÄRPNING

Göran Wassenius sa...

Kanske har kritiken ändå gett resultat. För nu har det dykt upp info synlig INNAN inloggningen ska ske

goran.sisyfos@glocalnet.net sa...

Kanske har kritiken gett resultat! För nu har det dykt upp info, synlig innan inloggnningen ska ske.

Göran Wassenius sa...

Kanske har kritiken gett resultat. För nu finns info, synlig innan inloggningen ska ske

Göran Wassenius sa...

Kanske har kritiken gett resultat. För nu finns info, synlig innan inloggningen ska ske