lördag 6 december 2014

Nya framträdanden av de Rödgröna.

Om du inte gjort det, läs först mitt inlägg "Alliansen har gjort bort sig.( 4/12) . I en intervju igår sa finansminister Magdalena Andersson att hon skulle informera sina kolleger i EU om att Alliansen hade vägrat att hjälpa till i den svåra situation, som Sverige nu hamnat i. Ska verkligen det svenska grälet även förpesta luften, när EU:s ministerråd sammanträder? När jag igår kväll skulle titta på Skavlan, fick jag klart för mig att Löfven även bjudits in dit. Än en gång fick jag höra om den utsträckta handen, som sträckts ut förgäves. I dag hade jag tänkt lyssna på Sveriges Radios lördagsintervju. Men en tanke for genom huvudet på mig: ”Det kan väl ändå inte vara så att de rödgröna även lagt beslag på det programmet?” Men så var det. Språkröret Åsa Romson, intervjuades.

Inga kommentarer: