måndag 25 januari 2016

M har gått om S och nu det största partiet!

Vilken nyhet! Enligt SIFO har M gått om S och är nu det största partiet! Jag kan förstå att S: s ras fortsätter. Partiet ändrade ju kurs maximalt, när det gäller flyktingfrågorna. Från helt öppna gränser till totalstopp. Sådana kursändringar inger inte förtroende. (Men många tycker säkert att S borde ändrat kurs för länge sedan.) Därtill kommer skandalerna med Kommunal och Margot Wallström. Men varför i all världen har stödet för M stigit kraftigt? Kinberg Batra har ju varit ganska osynlig, och inte blir det mycket bättre, när hon dyker upp! Hon har ju svårt få liv i sitt stela ansikte. Jag trodde att uppgången delvis kunde förklaras med att en del gamla anhängare, som gått över till SD, börjat återvända till M. Jag har svårt att tänka mig direktövergångar från S till M. Men enligt experterna är det just det som har ägt rum. Likväl är jag övertygad om att kommande mätningar visserligen kommer att visa på plus för M och minus för S, men förändringarna kommer att vara mindre dramatiska.

Inga kommentarer: