onsdag 11 juni 2014

Har betalt parkeringsböter men parkeringsbolaget tror mig inte!

Jag betalade parkeringsböter 3 juni, men idag 11 juni fick jag en påminnelse från Hojab Parkeringsservice. Det är ett företag med säte i Stockholm. Märkligt att Stockholm administrerar parkeringsplatser, parkeringsvakter och böter för tilldragelser i Karlstad!

   Jag ringde företaget och påpekade att jag betalade för 8 dagar sedan och att betalningen registrerats som betald i Nordea Internetbank 4 juni.

   Jag blev irriterad direkt efter det att jag ringt. En inspelad röst hade uppmanat mig att knappa in ett debiteringsnummer, som fanns på fakturan. Det hade jag gjort, men när jag efter att ha väntat en stund kom fram till en handläggare, uppmanades jag att läsa upp det där debiteringsnumret. Dum som jag är, kunde jag inte låta bli att påpeka att jag just knappat in det! Rösten blev påtagligt irriterad och sa att hon inte kunde se det jag hade skrivit.

Varför i all världen skulle jag då knappa in det?

   När jag läst upp debiteringsnumret, förklarade rösten, som tydligen kom från en kvinna, att bolaget inte fått beskedet att räkningen var betald. Jag kontrade med att den står registrerad som betald 4 juni hos Nordeas internetbank. Det hjälpte föga. Hon sa att jag måste skicka kontoutdrag till bolaget. Jag måste medge att jag blev än mer förbannad! Jag sa att långhelgen kan ha gjort att registreringarna blivit försenade; jag kan inte rå för att betalningen inte har kommit in hos er. Ni borde ha väntat några dagar med att skicka ut påminnelser!
   Jag tyckte att jag redan haft tillräckligt med besvär. Ska jag dessutom skicka kontoutdrag, vill jag ha ersättning för besväret! Hon hotade med inkasso.

  Jag passade också på att påtala ett fel på den nya fakturan. Där anges en felaktig gata, där jag skulle ha begått mitt misstag. Det var på Fagottgatan, vilket det också stod på den ursprungliga fakturen. På den nya står det däremot Flöjtgatan.

”Nej”, sa hon. ”Det står Flöjtgatan på den du fick från början. Det kan jag se, för jag har den här!”

Det hjälpte inte att jag framför mig hade den ursprungliga fakturan, där det står FAGOTTGATAN.

Vad ska jag göra?

    

 

Inga kommentarer: