Jag ringde företaget och påpekade att jag
betalade för 8 dagar sedan och att betalningen registrerats som betald i Nordea
Internetbank 4 juni.
Jag blev irriterad direkt efter det att jag
ringt. En inspelad röst hade uppmanat mig att knappa in ett debiteringsnummer, som fanns på
fakturan. Det hade jag gjort, men när jag efter att ha väntat en stund kom fram
till en handläggare, uppmanades jag att läsa upp det där debiteringsnumret. Dum
som jag är, kunde jag inte låta bli att påpeka att jag just knappat in det! Rösten
blev påtagligt irriterad och sa att hon inte kunde se det jag hade skrivit.
Varför i all världen
skulle jag då knappa in det?
När jag läst upp debiteringsnumret,
förklarade rösten, som tydligen kom från en kvinna, att bolaget inte fått
beskedet att räkningen var betald. Jag kontrade med att den står registrerad
som betald 4 juni hos Nordeas internetbank. Det hjälpte föga. Hon sa att jag
måste skicka kontoutdrag till bolaget. Jag måste medge att jag blev än mer
förbannad! Jag sa att långhelgen kan ha gjort att registreringarna blivit
försenade; jag kan inte rå för att betalningen inte har kommit in hos er. Ni
borde ha väntat några dagar med att skicka ut påminnelser!
Jag tyckte att jag
redan haft tillräckligt med besvär. Ska jag dessutom skicka kontoutdrag, vill
jag ha ersättning för besväret! Hon hotade med inkasso.
Jag
passade också på att påtala ett fel på den nya fakturan. Där anges en felaktig
gata, där jag skulle ha begått mitt misstag. Det var på Fagottgatan, vilket det också
stod på den ursprungliga fakturen. På den nya står det däremot Flöjtgatan.
”Nej”, sa hon. ”Det
står Flöjtgatan på den du fick från början. Det kan jag se, för jag har den
här!”
Det hjälpte inte att
jag framför mig hade den ursprungliga fakturan, där det står FAGOTTGATAN.
Vad ska jag göra?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar