tisdag 10 januari 2017

Radiotjänst har gjort ett klipp - men det går ut över mig!

Nu har radiotjänst gjort ett klipp - på mig, Jag skall betala 75 kronor i förseningsavgift för att jag inte i tid betalat deras avgift. Jag har varit upptagen. Först var det plånboken, som försvunnit, och sedan gällde det att spärra Nordeakonto. Nu handlar det om att få igång det igen efter det att plånboken "kommit tillbaka".
Den nya räkningen från Radiotjänst måste jag ha fått för nästan ett år sedan. Radiotjänst skickade mig fyra fakturor, en för varje kvartal.
Hemska tanke: Tänk om alla betalningsmottagare gjorde som Radiotjänst, d.v.s. skickade fakturor för ett helt år till alla sina kunder! Vi skulle vada i papper; det skulle bli kaos!

Men än så länge har inga efterföljare till Radiotjänst drabbat mig.
Däremot har mina sympatier för Radiotjänst minskat. Jag har alltid accepterat Sveriges Radios avgiftssystem för televisionen. Det är ju där det går att se en långfilm utan att den ideligen avbyts av reklam. Jag tyckte också det va helt rätt att Radiotjänst hamnade i Kiruna,vars arbetsmarknad var helt beroende av gruvan.
Radiotjänst bör försöka bli ett lite mera kundorienerat företag!

Jag har ett olöst problem! Nordea har skickat mig  min nya pinkod. Men jag kan inte invända den, för den ligger täckt av en plastfilm. Kunden ska ta bort plastfilmen, men det misslyckades jag med. Jag konsulterade en granne, som har bättre fingrar än jag, men även han misslyckades. Nu är plastfilmen skadad så jag har bett Telia  skicka en ny. Den har jag väntat på i två dygn. När den kommer ska jag åka till Nordea i Karlstad och kräva att någon på Nordeas huvudkontor gör pinkoden synlig.
Det blir min andra resa till Karlstad i detta ärende.Först fick jag ta  mig dit för att betala räkningar, som jag inte kunde betala på annat sätt. Nordeas kontor i Filipstad lades ner för bara några veckor sedan.  Om det varit kvar, skulle personalen där ha hjälpt mig med allt.  Pinkoden hade jag haft i min hand!
Nordea lägger ned kontor i rasande fart. Två kontor försvinner i Karlstad, men huvudkontoret finns kvar.
Jag överväger att byta bank. I Filipstad finns faktiskt Handelsbanken och Swedbank. kvar. Men jag måste veta, om de planerar nedläggning!
      

Inga kommentarer: