måndag 22 oktober 2012

Ringer jag gratis?



På nytt måste jag ställa mig den frågan. Min operatör fortsätter att påstå det. Men fortfarande måste jag betala 100 kronor i månaden. Om det inte blir så många samtal under en viss månad, blir ju kostnaden per samtal mycket hög. Dessutom kostar ju alltid varje samtal 0.70 öre, vilket operatören medger men kallar ”uppkopplingskostnad”, vilket man tydligen skall bortse från. Men nu råkar jag dessutom ut för att hamna hos en telefonsvarare, som säger att det är upptaget eller inte går att komma fram, när jag har ringt till en gammal vän. Den slutsatsen har jag tidigare kunnat dra själv, om det tutar upptaget eller ingen svarar efter ett antal signaler. När telefonsvararen dyker upp, försvinner cirka 1.50 från mobilen, vilket innebär att det kostar mer än det hade gjort om vännen hade svarat.

Så, ringer jag verkligen gratis? 

Inga kommentarer: