måndag 19 november 2012

Förgiftningen som blev en masshysteri.

I dag publicerar Newsmill en artikel av mig under rubriken Människorättsbrottet som doldes som en masshysteri.
Denna fråga har jag arbetat med i minst 15 år. (Det är också en anledning till att bloggen har blivit försummad). Jag har också gett ut en bok med namnet Den mystiska sjukdomen.
Men nu står jag vid vägs ände.
Jag kan inte göra mer.
Artikeln i Newsmill var ett sista  försök att hitta någon (journalist, författare) som skulle kunna intressera sig för det och gå vidare.
Men - tyvärr - tvivlar jag på att han/hon existerar.. .
Belgrad har fått hjälp av masshysteriexperter, som med förtjusning inordnat förgiftningen 1990 i sina beskrivningar av historiska masshysterier. De bygger på serben Zoran Radovanovic, vars beskrivning av händelseförloppet verkar höra hemma i en helt annan värld än den de många förgiftade vistades i.

 Gå gärna in på förgiftningens hemsida: 
www.denmystiskasjukdomen.se  

Inga kommentarer: