torsdag 7 mars 2013

Jag vill klämma åt ComHem!

Jag har bloggat om ComHem, som lämnar Filipstad, eftersom det inte är tillräckligt lönsamt stanna kvar här, sedan företaget förlorat sin viktigaste kund. Jag nämnde vilka ekonomiska följder det får oss, boende i ett radhusområde. Varje hushåll fick betala cirka 4000 kr. för att kunna ta emot ComHem. Nu får vi betala mer än 5000 kr. för att kunna använda oss av Telias tjänster.


Men nu har jag kommit på att det får andra otrevliga följder för mig. Jag var inte riktigt nöjd med en ändring ComHem gjorde i de kanaler, som jag erbjudits. Det ledde till att jag fick en annan kanalmix, något dyrare men som passade mig bättre. Dessutom fick jag köpa en ny box. På den har jag spelat in ett antal klassiska filmer, som jag ibland tittar på. Dessutom hela jazzens historia, en serie som jag hämtat från Axess tv.

Nu slår det mig att boxen blir oanvändbar, när ComHem försvinner. Jag kommer inte att kunna sätta mig och titta på t.ex. Doctor Strangelove eller Jazzens historia.

ComHem har struntat i att meddela oss hushåll någonting om vad det innebär för oss.

Jag skulle verkligen vilja klämma åt ComHem!

Inga kommentarer: