tisdag 26 februari 2013

ComHem kommer ej längre hem.



Jag har tidigare på bloggen klagat på ComHem. Jag betalar varje månad en avgift till företaget för mina tv-kanaler. Min radhusförening abonnerade på ComHem för ett antal år sedan, och att ordna med anslutning till ComHem kostade mycket. En av flera räkningar gick på mer än 50000 kronor.

Månadsräkningar brukar man ju betala i slutet av varje månad. Det normala är väl att räkningen förfaller till betalning omkring den 29- eller 30-ionde i varje månad. Men ComHem måste jag betala ett par dagar tidigare. Och om pengarna inte kommit in den dagen, skickar ComHem omedelbart en påminnelse – med ett tillägg på 50 kronor. Om pengarna når ComHem en dag senare, läggs tillägget alltid på nästa månadsavgift. Detta var den första anledningen till att jag började reta mig på ComHem.

Än mer irriterad blev jag, när ComHem på egen hand gick in och ändrade på mina kanaler. Man tog bort en av mina favoritkanaler och i stället fick jag en sportkanal som jag inte var intresserad av. Tänk om något sådant skulle kunna hända i tidningsvärlden! ”Du har prenumererat på Göteborgs-Posten. I fortsättningen får du Skånska Dagbladet”.

Men nu har ComHem gjort något som är sjufalt värre. ComHem förlorade en viktig kund i Filipstad, nämligen det kommunala bostadsföretaget. Då tyckte ComHem att det inte blev tillräckligt lönsamt att vara kvar i Filipstad. Företaget sade upp abonnemanget med vår radhusförening. Alla pengar som investerats för att kunna ta emot ComHem var därmed förlorade.

Radhusföreningen slöt efter några månader nytt avtal med Telia. Det innebär nya investeringar på cirka 100 000 kr. Efter ytterligare några månader hörde ComHem av sig igen till radhusföreningen med budskapet att dom skulle kunna tänka sig att vara kvar ändå i Filipstad….

ComHems uppförande gentemot sina kunder är häpnadsväckande. Jag hoppas att jag aldrig mer behöver ha att göra med det företaget!

Inga kommentarer: