torsdag 7 augusti 2014

Komikern Jesper Rönndahl har "sommarpratat". Skrattade du?


5 augusti var Jesper Rönndahl, ståuppkomiker med mera, sommarvärd (”sommarpratare”) i Sveriges Radio.  Han pratade mycket om besserwisser-beteende och nämnde att han blivit ovän med sin lärare på mellanstadiet, när hon sagt att det inte fanns flygplan som kunde flyga snabbare än ljudet. Då hade han svarat att hon var dum i huvudet.

Det är onekligen ett bra exempel på den svenska skolans nedgång och fall!

   Jag lyssnade en stund, men ”tappade tråden”. Tyckte inte det var så roligt.

Efteråt tänkte jag så här: Om jag suttit på en krog tillsammans med en massa andra kroggäster och hört Jesper Rönndahl dra sina skämt, hade jag ganska säkert skrattat betydligt mer. Vi människor har lättare för att skratta, om vi hör andra skratta.

  Detta upptäckte producenter av amerikanska komediserier för länge sedan. De lägger in skratt, när det är meningen att det ska vara roligt.

Så jag misstänker att det var fler lyssnare än jag, som kunde hålla sig för skratt, när Jesper Rönndahl var sommarvärd i radion.

 

Inga kommentarer: