söndag 20 oktober 2013

Zlatan för absolut sista gången!

Nu har jag fått mig en lektion i fotboll. Därför har till sist också jag fått klart för mig att det finns s.k. taktiska gula kort och att det ofta används och är helt accepterat, framför allt i de stora turneringarna som VM och EM. Syftet är just att nyckelspelare (som Zlatan) inte ska riskera att inte få spela i de avgörande matcherna.
   Jag föredrar att skriva nytt inlägg i stället för att göra ändringar i inlägget "Zlatan igen" från igår. Där går det att granska min okunnighet. Men fortfarande tycker jag att det är märkligt att det är fullt accepterat att uppmana spelare att bryta mot reglerna!
   Som också framgår av "Zlatan igen" är jag inte säker på att landslaget vann på att Zlatan inte kunde spela i matchen mot Tyskland. Det får vi reda på, när play off är färdigspelat.
  

Inga kommentarer: